בעידן המודרני, חשופים עסקים רבים לאיומים על מערכת המחשוב:
החל מפגעי טבע וכלה בתקלות וחבלות מעשה ידי אדם, זאת כאשר אנו מסתמכים יותר ויותר על המחשוב ועל המידע הטמון בו כחלק קריטי וחשוב להמשך תפקודו ורווחיותו של העסק.
אחד האתגרים הגדולים בתחום המחשוב הנו המשכיות השירות (Business Continuity), כלומר המאמץ להמשיך את תפקוד העסק גם במקרה של איבוד הנתונים במערכות המחשוב.
איבוד מידע קריטי לעסק, ישפיע על מתן השירות של החברה ותפקודה ויגרום לפגיעה במוניטין של החברה ולהפסדים כספיים.
כשאנו באים לתכנן את מדיניות הגבויים בעסק עלינו לשאול מספר שאלות:
-
איזה מידע יש לגבות?
-
מהו סוג המדיה המומלץ לגיבוי?
-
סוג הגיבוי?
-
מתי לגבות ובאיזו תכיפות?
-
מי אחראי לגבות את המידע?
-
אחסון, תחזוקה ואמינות הגיבוי?
קיימות חברות המאפשרות לאחסן ולגבות את המידע אצלם, או פתרונות חומרה כדוגמת האפשרות לשני מחשבים / דיסקים מסונכרנים ביניהם, המגבים בזמן אמיתי אחד את השני (cluster servers).
כל אלו הם אמצעים נוספים וחשובים, אך חשוב להבין כי הם אינם תחליף לנוהל גיבוי מסודר בבית העסק עצמו. את כל השאלות האלו יש לבחון מבעוד מועד.
זכרו! גיבויים הם לכאורה הדבר הפחות חשוב עד ליום שבו נזקקים להם. ביום זה מדובר בדבר החשוב ביותר בעסק ומחירו הוא לאין ערוך. לכן עלינו להיות ערוכים מדי יום – לרגע שבו נזדקק לגיבויים.
השאלה אינה האם נזדקק להם אלא מתי.