כולם צריכים גיבוי אבל אף אחד לא מתייחס לזה ברצינות

שירותי גיבוי בענן

כמעט ואין שבוע אחד שאנחנו לא שומעים על סיפור אימה חדש של תוכנות כופר או אובדן נתונים –

למה אנחנו עדיין צריכים לשכנע אנשים עד כמה חשוב הגיבוי בענן?

אחת הבעיות שאנשי IT נתקלים בו הוא נושא רכישת שירותי גיבוי בבקרה תקציבית של ארגונים.

וגם כאשר יש גיבויים חינמיים או גיבויים שתחומים לתקופה מסויימת מהספק – וכאשר עוברת התקופה הזו, התשובות שאנשי IT מקבלים הם לרוב “שאם לא קרה כלום עד עכשיו למה שיקרה”.

כולם צריכים גיבוי, אבל אף אחד לא מתיחחס לזה ברצינות, אם אתה מסתכל על כל מערכות ההפעלה העיקריות, ניתן להבחין כי הגיבוי המובנה לא איכותי ואף אחד לא לוקח את זה ברצינות.

האם שאלתם את עצמכם “מתי היה אובדן הנתונים הגדול האחרון?”

רוב הסיכויים שלא – זה פשוט לא מספיק חשוב, קל מאוד ופשוט לחשוב שזה לא יקרה לך – ובואו נודה באמת, הסיכויים הם מאוד לטובתם. הפחד לא מספיק מניע.

האם זה אומר שכתעשייה אנחנו צריכים למצוא סיבה ‘עסקית חיובית’ לשכנע ארגונים לתעדף גיבוי?

התשובה היא כן, אך איך נסביר כמה זה חשוב?

כמעט כולם מחפשים אחר גיבוי בחינם, מובן שישנם פתרונות גיבוי בחינם, אבל האם זה באמת הערך שאתה מייחס לכל הנתונים שלך?

אנשים יגידו שהם משכפלים את הנתונים שלהם למיקומים שונים ברחבי העולם, אז מה עלול להשתבש?! –

העובדה הפשוטה היא שפגיעת תוכנת כופר אחת תהפוך את כל השכפול הזה לחסר תועלת.

המקרה העסקי הוא למעשה פשוט מאוד: תסתכל על הנתונים שלך והחליט מה זה שווה לך. אם זה היה נגנב או אובד, מה זה יעשה לארגון שלך?

זה כמו פוליסת ביטוח: מבאס להמשיך לזרוק כסף על הביטוח כל הזמן, עד שאתה צריך להגיש תביעה – ואז אתה שמח שעשית את זה.

שירותי ענן מומלצים בגלובל נטוורקס

  • שירותי גיבוי בענן לעסקים
  • שירותי ענן לעסקים
  • שירותי מחשוב ענן
  • שירותי אבטחת מידע בענן
  • שירותי מחשוב לעסקים

מדוע יש פער וניתוק בין האופן שבו מתקבלות החלטות בחדר הישיבות בנושא הגנת הנתונים לבין האופן שבו פועלת פונקציית ה-IT?

אנשי עסקים נוטים לחשוב לעיתים לטווח קצר הם מדברים הרבה פעמים במונחים של רבעון ראשון לעומת רבעון שני למשל, עבור אנשי IT כמובן, תקופה של רבעון היא תקופה קצרה מדי – הרבעון האחרון לא ממש אומר לך כלום, החשיבה היא במרווחים של אולי 5 שנים.

המעבר לענן, ולכן מ-Capex ל-Opex, שינה קצת את הדברים, אבל הבעיה הבסיסית הזו עדיין קיימת, שאופקי הזמן בין ה-IT לחדר הישיבות כל כך שונים.

עם זאת, בארגונים גדולים יותר אתה עלול לגלות שאתה אף פעם לא יכול להביא את הטיעון שלך לחדר הישיבות.

זהו הניתוק – הדרך שבה אנשים בחדר הישיבות מסתכלים על איך העסק שורד, שונה לחלוטין מאיך שה-IT עושה את זה.

אנחנו יכולים להיכנס לשם ולדבר איתם על הגיון, אבל לא בשביל זה הם שם. מבחינתם, מדובר על לעבור את הרבעון הבא.

האם קלות השימוש באחסון בענן הייתה ברכה או סיכון נוסף – או שניהם – עבור עסקים?

אנשים מניחים שלעסקים כמו למיקרוסופט ולאמזון יש את כל הכסף הזה והמערכות הענקיות האלה, אין סיכוי שמשהו רע יכול לקרות לך.

הרבה אנשים מתרשמים שספקי ענן כבר מריצים עבורם גיבויים כחלק מהשירות שלהם – אז הם לא!

זה ערך מוסף נוסף, הם לא מתכוונים לתת שום דבר בחינם. בהחלט יש תחושת אבטחה מזויפת סביב גיבוי בענן.

חלק מהבעיה היא שכאשר ספקים מוכרים את המערכות שלהם, הם בדרך כלל לא מדברים על גיבוי אלא אם כן כמחשבה שלאחר מכן.

הספקים לא מספיק ברורים לגבי הקריטיות של הגיבוי, ומוודאים שהוא ייראה כחלק מהפתרון מהיום הראשון.

האפליקציה והגיבוי של האפליקציה צריכים ללכת יד ביד, וכרגע זה לא קורה כמעט מספיק פעמים לדעתי.

יש חוסר אחריות ברורה, במיוחד עם מערכות מסוג SaaS, שרשרת האחריות היא ‘מטושטשת’.

וכדי להחמיר את המצב, הרבה משתמשים מניחים שקורים דברים שפשוט לא.

משתמשים רבים מאבדים תצוגה ברורה של מה הנתונים שלהם בכלל, בשל העברת דברים לענן – אז בגלל זה ההשלכות לטווח הקצר של הענן – מנקודת מבט של גיבוי – הן לרוב שליליות.

לטווח ארוך יותר, זה מחזיר אותנו לנושא ה-Capex/Opex שדיברנו עליו קודם: אם אני הולך לעשות גיבוי בענן, אני יכול להיפטר מהרבה Capex. זה יכול להיות קל יותר להיכנס לחדר ישיבות ולהציע את זה.

תוכן עניינים

מצטרפים למשפחת גלובל נטוורקס
ונהנים מהטבת הצטרפות משתלמת במיוחד - מערכת EDR או גיבוי בענן בחינם למשך שנה שלמה
להתחלת השיחה
1
צריכים עזרה?
Scan the code
היי 👋
איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן