זוהי בעצם מתקפה מקבילה לפישינג המתבצעת באמצעות המייל, אך בשונה מפישינג, מתקפת וישינג מתבצעת באמצעות שיחת טלפון (VISHING – VOICE PHISHING).
התוקף יוצר קשר עם המותקף ומנסה להוציא ממנו פרטים רגישים כמו מספר זהות, מספר אשראי ועוד. התוקפים משתמשים במספר כלים על מנת להצליח להוציא מהמותקף פרטים:
1. שימוש באפליקציות המשנות את מספר הטלפון ממנו התקשרו, כך שהם יכולים להתקשר למותקף ממספר שמוכר לו בכדי להראות אמינות.
2. שימוש בכלים המשנים את הקול, כך שהם יוכלו להזדהות למותקף כבנאדם שמוכר לו.
3. בד”כ התוקפים יראו למותקף בשיחה כי כבר יש להם הרבה פרטים ורק חסר להם הפרט האחרון, כמו מספר אשראי.
4. תוכן השיחה יכיל בקשה דחופה / זכיה במתנה או כל דבר אחר שיגרום למותקף להגיב בפזיזות וליפול בפח.
המלצותינו:
1. אין להעביר פרטים אישיים בטלפון בשיחות נכנסות.
2. נקטו משנה זהירות – אל תמשיכו בשיחה עם מתקשרים לא מזוהים במיוחד אם הם מבקשים פרטים רגישים
3. במידה והשירות אותו ה”תוקף” מציע לכם – מעניין אתכם, נתקו את השיחה, וצרו קשר עם אותו ארגון ממנו ה”תוקף” התקשר אליכם, דרך המספר הראשי שלו.