מרכזיות IP
עתיד התקשורת העסקית עולם הטלקומוניקציה והתקשורת העסקית עובר בשנה האחרונה מהפכה של ממש. במקום אותן מרכזיות טלפון שרישתו עסקים עד כה, החלו עסקים רבים לאמץ טכנולוגית תקשורת חדשה בשם מרכזיות IP.
מרכזית IP היא למעשה מרכזיית תקשורת רגילה המחברת בין לקוחות הקצה, אך במקום שהתקשורת תבוצע על גבי קווי טלפון רגילים, במרכזיות מסוג זה עוברת התקשורת על גבי רשת המחשבים של הארגון, כלומר על גבי רשתות IP שונות כמו האינטרנט או ה-LAN (רשת המידע הפנימית של החברה). כמו בכל מרכזיה רגילה אחרת, גם כאן ניתן לבחור תשתית על פי דרישת העסק ולהתאימה למודל התקשורת הרצוי בין משרדים שונים, בין מוקד התקשורת ללקוחות וכדומה. יתרונותיהן של מרכזיות IP על פני מרכזיות תקשורת רגילות רבים.
מה זה מרכזיות IP
תחילה יש לציין את יכולת הניהול והמעקב של רשתות IP – כל המידע העובר דרכן יכול להיות מנוטר בכל עת, כך נשמר הסדר וכל המידע הזורם ברשת התקשורת יכול להיות מאונדקס לצרכים עתידיים. בנוסף, מרכזיות IP פועלות כאמור על רשתות אינטרנט ואינטרה-נט ולכן ציוד תקשורת נכון עבורן יכול להיות גם מחשב אישי, או לפטופ, עליהם ניתן להתקין יישומיים טכנולוגיים מתקדמים המנהלים את התקשורת באופן יעיל ופשוט יותר. בנוסף ניתן להתקין יישומי וידיאו שונים ההופכים את התקשורת על גבי IP למתקדמת ונוחה לצרכים רבים. יתרון שלישי הוא אבטחת הנתונים האיכותית יותר של רשת תקשורת מבוססת IP על פני קווי טלפון רגילים.
מרכזיות IP הן למעשה שילוב בין טלפוניה לבין רשת המחשוב של העסק או החברה. שילוב זה מאפשר להצעיד כל עסק קדימה, לשפר את הניהול, הפיקוח והארגון ולשלב יישומים מתקדמים שלא ניתן לשלב ברשת תקשורת טלפונית רגילה.