איך עושים גיבוי בענן?

גיבוי בענן מאפשר להעביר את הקבצים שלנו לשרת מרוחק שיחזיק אותם עבורנו לפרק זמן ממושך. בזמן הגיבוי מעבירים את הקבצים מהמחשב הביתי לשרת, ושם הם נשמרים בשביל לחסוך לכם נפח אחסון או לחילופין לאפשר לכם להנות מגיבוי ליום סוער. הגיבוי משמעו שמירה של עותק של הקבצים שלכם. לחילופין, אם אתם מעבירים את המידע לשרת מרוחק אך מסירים אותו מהמחשב הפרטי האישי שלכם, אתם משתמשים בשירות של אחסון ולא גיבוי. 

בין אם מדובר באחסון ובין אם מדובר בגיבוי, לשמירה של קבצים בענן מגוון עשיר של יתרונות בהם יכולת לשחזור ולשתף את המידע, שמירה על ראש שקט ולא פעם, שירות מהיר ונוח שמאפשר גישה נגישה לקבצים מכל מקום.

למה לגבות בענן בכלל?

בענן בגדול, ניתן לגבות כל דבר שנמצא על המכשיר שלכם – לפטופ, מחשב נייח, סמארטפון, טאבלט וכל מה שעולה לכם על הדעת. לרוב, אנשים פרטיים בוחרים לגבות דברים משמעותיים מהסמארטפון שלהם כמו תמונות וסרטוני וידאו ואילו בתי עסק ידאגו לגבות מסמכים משמעותיים, מידע על הלקוחות וחוזים קריטיים, על מנת למנוע מצבים של היעלמות. חשוב להבין שלגיבוי של אפליקציות, תוכנות או משחקים שהורדתם ממקום אחר, אין יותר מידי ערך מוסף – את אלה תמיד ניתן להוריד מחדש.

שמירה על המידע

בין אם מדובר במסמכי עסקאות משמעותיים של בית העסק שלכם ובין אם מדובר בסרטון של הילד האהוב שלכם נהנה מצעדיו הראשונים, דבר אחד ברור – כנראה שתהיו עצובים מאוד אם זה ילך לאיבוד. גיבוי בשירותי ענן מאפשר לכם להנות מתחושת ביטחון, שהקבצים שמורים בבטחה ולא הולכים לשום מקום.

גישה מכל מקום

יתרון נגזר מהגיבוי בענן, הוא היכולת להנות מהקבצים מכל מקום. לא צריך עוד את המחשב או הסמארטפון הפיזי בשביל להגיע לקבצים – בגלל שהכל נמצא על הענן, אפשר להגיע לקבצים ממש מכל מכשיר, בכל מקום בו אתם נמצאים.

אז איך עושים גיבוי בענן?

בחרו שירות גיבוי

לפני שאתם מתחלים בעבודת הגיבוי, חשוב להתחיל ולבחור את שרת הגיבוי. מרבית השירותים מציעים נפח אחסון חינמי מסוים ודורשים תשלום עבור נפח אחסון שהוא גדול יותר. בין השירותים האמינים והמוכרים המציעים אחסון בענן שאפשר למצוא כיום ישנם GoogleDrive, Dropbox, OneDrive, אשר גם מותאמים לגיבוי ומאפשרים גישה נוחה ונגישה לקבצים.

הירשמו לשירות הגיבוי

אחרי שבחרתם את ספקית השירות, הגיע הזמן להירשם. במידה ונדרש מכם, בסיום ההרשמה הורידו את התוכנה הנדרשת למחשב או לחילופין לסמארטפון שלכם את האפליקציה המקבילה. לא עבור כל ספקיות הגיבוי תידרש התקנה של אפליקציה – ב-OneDrive למשל, כיוון שמדובר בשירות של מייקרוסופרט, הקובץ יגובה אוטומטית על הענן. עכשיו כשהכל כבר מוכן, נשאר רק להעביר את הקבצים לענן.

ומה אם יש לי קבצים עם נפח אחסון גדול?

במידה ועברתם את הסף של הנפח החינמי שמציעות הספקיות השונות, עומדות לפניכם שתי אפשרויות עיקריות. הראשונה, בתשלום סמלי של 5-15 דולרים לחודש, תוכלו להנות מנפח כמעט אינסופי שיוכל לשמש אתכם כמעט לכל דבר בשגרה. האופציה השנייה תהיה גיבוי מקומי על הארד דיסק חיצוני נוסף – אופציה כמובן פחות בטוחה, אבל מדובר באפשרות שהיא ללא ספק זולה יותר, כיוון שהרכישה היא חד פעמית.

תוכן עניינים

שירותי IT 

שירותי ענן לעסקים

אבטחת מידע לעסקים

פתרונות עבודה מהבית

להתחלת השיחה
1
צריכים עזרה?
Scan the code
היי 👋
איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן